image fb
October 02.2015
by Christos Varitimidis

4 σημαντικοί λόγοι για τους οποίους χρειάζεται η επιχείρησή σας ένα επαγγελματικό λογότυπο

Πόσες φορές έχετε αναρωτηθεί “Νομίζω ότι χρειάζομαι ένα ωραίο λογότυπο για την επιχείρησή μου;” Έπειτα από αυτή την ανάγκη, το πρώτο που σκέφτεστε είναι το πόσο μπορεί να κοστίζει ο σχεδιασμός ενός λογοτύπου. Σίγουρα στις μέρες μας το κόστος οποιασδήποτε επαγγελματικής μας δαπάνης είναι υπολογίσιμο. Αυτό που συνήθως ξεχνά ο έλληνας επιχειρηματίας είναι η ανταποδοτικότητα της κάθε του επένδυσης. Οι πρώτες σκέψεις είναι του τύπου “Δεν πιστεύω ότι αξίζει τα λεφτά του!” Έπειτα από 15 χρόνια στη διαφήμιση και το marketing, μπορώ να πω ότι η επαγγελματική προσέγγιση για το branding έχει ανταποδοτικότητα και μάλιστα εξαιρετική!

 

Για να δώσουμε ένα αριθμητικό παράδειγμα σχετικά με τα οφέλη απόκτησης ενός ισχυρού επαγγελματικού λογοτύπου, θα υποθέσουμε ότι έχουμε μία επιχείρηση η οποία έχει έσοδα ενός εκατομυρίου ευρώ. Στο τέλος θα μπορέσουμε να μετρήσουμε το ROI (επιστροφή της επένδυσης) από αυτήν την επιχείρηση.

 

Αναγνωρισιμότητα του brand

 

Όσο περισσότερο ένα λογότυπο “επιβάλλεται” στην καθημερινότητα του καταναλωτή, τόσο πιο έντονη σχέση δημιουργείται με το προϊόν ή την υπηρεσία που αντιπροσωπεύει το λογότυπο, με αποτέλεσμα να οδηγείται ο καταναλωτής στην αγορά του. Λογότυπα που δεν έχουν τόσο μεγάλη αναγνωρισιμότητα γιατί δεν έχει επενδυθεί η προβολή του brand, τόσο μακριά βρίσκεται από το θετικό οικονομικό αποτέλεσμα.

Αποτέλεσμα: Ένα τυπικό marketing budget είναι 7%. Στο παράδειγμά μας είναι 70.000 ευρώ για την 1εκ επιχείρησή μας. Εάν μπορείτε να εξοικονομήσετε μόλις το 1% από την αναγνωρισιμότητα του λογοτύπου, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να κερδίσετε 10.000 ευρώ ως κέρδος (ανά έτος).

 

Προστιθέμενη αξία του προϊόντος ή της υπηρεσίας

 

Όσο και αν προσπαθούμε να μην χαρακτηρίσουμε ένα βιβλίο καλό από το εντυπωσιακό εξώφυλλό του, είναι γεγονός ότι η εξωτερική του εμφάνιση είναι αυτή που θα τραβήξει την προσοχή μας. Ένα brand που εντυπωσιάζει και υποδηλώνει κάτι μεγάλο έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργεί προστιθέμενη αξία στο ίδιο το προϊόν με αποτέλεσμα να μπορείς να πουλήσεις το προϊόν ή την υπηρεσία σε μεγαλύτερη αξία από την προσδοκώμενη αρχική επιθυμία της επιχείρησης. Φυσικά αυτό είναι αποτέλεσμα του λογοτύπου και γενικότερα του branding της επιχείρησης.

Αποτέλεσμα: Εάν για παράδειγμα πουλάς εισιτήρια και η τιμή του εισιτηρίου είναι 100 ευρώ και το καλοσχεδιασμένο λογότυπο μπορεί να σου δίνει την δυνατότητα να χρεώσεις 2% περισσότερο (2€ δηλαδή) τότε αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να έχει 20.000 ευρώ περισσότερα έσοδα (για το παράδειγμα της υποθετικής επιχείρησης).

 

Εμπιστοσύνη

 

Σε μία έρευνα που διεξήχθει από το πανεπιστήμιο της California σχετικά με το εάν η εμφάνιση μπορεί να κάνει την διαφορά, το συμπέρασμα ήταν εντυπωσιακό. Ο υπεύθυνος καθηγητής πολιτικών επιστημών κος Rosenberg και η ομάδα του, σχεδίασαν 2 όμοια flyer υποψηφίων σε σε τοπικές εκλογές, απλά στο ένα από τα 2 η φωτογραφία του υποψηφίου επιλέχθηκε και τροποποιήθηκε ώστε να έχει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα, ο υποψήφιος αναδείχθηκε ως πιο επιβλητικός και αναδεικνυόταν ως ηγετική μορφή.

Αποτέλεσμα: Το flyer με την “πειραγμένη εικόνα” είχε 12% περισσότερους ψήφους αποτέλεσμα ότι η εικόνα μετράει. Στην περίπτωση επιχείρησης το παραπάνω αποτέλεσμα θα έχει ως αποτέλεσμα 3% αύξηση. Κλείνοντας λοιπόν 3% περισσότερες συμφωνίες αυτό μπορεί να επιφέρει αύξηση 30.000 ευρώ.

 

Περηφάνια

 

Οι πελάτες οι οποίοι πραγματοποιούν αγορές επειδή είναι περήφανοι για κάποιο brand, είναι σίγουρο ότι θα συζητήσουν την αγορά τους με άλλους ανθρώπους δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο μία τάση για έμμεση ανταποδοτικότητα. Η περηφάνια έχει μεγάλο αντίκτυπο στο προσωπικό που εργάζεται στην επιχείρηση μοντέλο και έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη απόδοση των εργαζομένων στην εργασία τους.

Αποτέλεσμα: Σε περίπτωση “περήφανου” υπαλλήλου ο οποίος έρχεται νωρίτερα, προσπαθεί πιο σκληρά, ή σχολάει αργότερα σε ένα ωράριο 8 ωρών και αν αυτό μεταφράζεται σε 10 λεπτά σκληρότερης προσπάθειας ή εξυπνότερης δουλειάς, αυτό μεταφράζεται σε 2% αύξηση της παραγωγικότητας. Αυτό σημαίνει 20.000€ περισσότερα έσοδα. Ακόμα, εάν ένας πελάτης για κάθε εκατό, μας προτείνει σε νέο πελάτη για τους παραπάνω λόγους αυτό σημαίνει 1% περισσότερη δουλειά και αύξηση του τζίρου 10.000€

 

Τελικά πόσο αξίζει η επένδυση σε ένα Επαγγελματικό λογότυπο;

 

Δεν χρειάζεται να έχετε επιχείρηση μεγάλου μεγέθους για να αποκτήσετε λογότυπο και να το υποστηρίξετε. Βλέποντας το παραπάνω παράδειγμα σε μία επιχείρηση 1 εκατομυρίου, μπορεί να πάρει πίσω το κόστος της επένδυσης σε ένα χρόνο και να έχει αυξανόμενα κέρδη σε βάθος ετών από αυτή την επένδυση.

 

Έπειτα από όλα αυτά, ακόμα περιμένετε;

 

Ζητήστε τώρα προσφορά για τη δημιουργία του δικού σας λογοτύπου!

Hall of fame
Christos
Varitimidis
Maria
Kyriakidou

ΕΙΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ ΝΑ ΠΑΤΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΑΣ

ΕΙΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ
ΝΑ ΠΑΤΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΑΣ

ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ?

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ


Τα πεδία με το σύμβολο
είναι υποχρεωτικά.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ!

Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας σύντομα.