Custom λύση vs open source
Αφορμή για το άρθρο αυτό, ήταν μία επαφή που είχα με ένα φίλο ενός πελάτη μου, ο οποίος αναζητούσε κάποιον να έχει ασχοληθεί με Magento, διότι ήθελε κάποια ιδιαίτερα(;) χαρακτηριστικά της επιχείρησής του να τα δουλέψει με αυτό.
Με αφορμή λοιπόν το αίτημά του, τον ενημέρωσα ότι εμείς στην Upmate, έχουμε αναπτύξει δική μας πλατφόρμα - την easyadmin - η οποία καλύπτει οποιαδήποτε ανάγκη και αν έχει! Αυτό φυσικά δεν μπορεί να το εγγυηθεί το ίδιο το Magento αλλά ένας προγραμματιστής που θα δουλέψει επάνω στο Magento. Η διαφορά όμως δεν έχει να κάνει μόνο με τον κώδικα του Magento, μιας και η πλατφόρμα του Magento περιλαμβάνει και την βάση δεδομένων. Αυτή λοιπόν η βάση, ξεκινάει έχοντας συγκεκριμένη δομή κάτι που σημαίνει ότι το πιο απλό ηλεκτρονικό κατάστημα έως το πιο πολύπλοκο βασίζονται στην ίδια βάση. Αντίθετα, στην Custom λύση που προσφέρουμε σαφώς υπάρχουν κοινά στοιχεία, αλλά η βάση δομείται και βελτιστοποιείται ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη.
Ένα σαφές παράδειγμα για να αντιληφθούμε το πλεονέκτημα της Custom λύσης έναντι του Magento, είναι η παραγγελία κουστουμιού σε ένα ράφτη, έναντι της αγοράς ενός κουστουμιού και κατόπιν της προσαρμογής του κουστουμιού στα μέτρα του αγοραστή από τον ράφτη.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της Custom λύσης είναι ότι ο κώδικας δεν δίνεται σε τρίτους. Υποστηρίζεται και εξελίσσεται αποκλειστικά από την Upmate. Για ένα περίεργο λόγο, στην Ελλάδα αυτό είναι μειονέκτημα. Το επιχείρημα των λύσεων open source είναι “Μα καλά θα μου το φτιάξεις και θα σε παντρευτώ;” “Δεν μπορεί να το δουλέψει άλλος προγραμματιστής;”
Κανείς όμως δεν έχει αναρωτηθεί γιατί επιμένουν οι ίδιοι στις επιχειρήσεις τους να χρησιμοποιούν Windows λειτουργικό σύστημα και όχι κάποια έκδοση του Linux που είναι δωρεάν. Όπως επίσης και όλα τα προγράμματα που συνοδεύουν τα Windows είναι επίσης προστατευόμενα - στην μεγάλη τους πλειοψηφία - ως πνευματική ιδιοκτησία. Ακόμα και οι εμπορικές εφαρμογές που αγοράζουν, σε επίπεδο κώδικα οι συνεργάτες τους δεν έχουν πρόσβαση στον κώδικα μόνο σε επίπεδο παραμετροποίησης της εφαρμογής.
Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τον φόβο του Έλληνα επαγγελματία γιατί να φοβάται να εμπιστευτεί να συνεργαστεί με κάποιον που του προσφέρει:
- Υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας δεδομένων
- Ποιότητα και υποστήριξη με αποκλειστικότητα στον κώδικα
- Αναβαθμίσεις για ασφάλεια και υποστήριξη σε web standards
- Συνεχή υποστήριξη
Και όλα τα παραπάνω πάντα με αίσθημα ασφάλειας ότι κάποιος δουλεύει για εσάς, κάθε στιγμή.
Γιατί να πρέπει να έχεις διάφορους συνεργάτες που πιθανόν έχουν γνώσεις πάνω σε οποιαδήποτε open source λύση, αλλά οι ίδιοι δεν είχαν συμμετοχή στην ανάπτυξη του κώδικα;
Γιατί πρέπει να εμπιστευτείς κάποιους που το πρώτο που κάνουν είναι να πατήσουν το Install σε μία web έκδοση του ανοιχτού λογισμικού και σου χρεώνουν αρκετά χρήματα για κάτι που είναι δωρεάν;
Γιατί φοβάται ο Έλληνας επαγγελματίας την συνεργασία;
Από το 2000 που δραστηριοποιούμαι στην παροχή υπηρεσιών Internet έχω κάνει πολλές συνεργασίες. Πολλές από αυτές υφίστανται ακόμη. Αυτές που υφίστανται είναι εκείνες, που οι πελάτες έχουν κατανοήσει τη δύναμη της συνεργασίας και του προγραμματισμού. Έχοντας συνεργαστεί με αρκετές επιχειρήσεις θα αναφέρω ένα case study που αφορά Custom λύση ανάπτυξης ηλεκτρονικού καταστήματος και διασύνδεσης αυτού με εμπορική εφαρμογή (στην περιπτώση αυτή αφορά το SMART lob της Exelixis Software).
Case study efantasy.gr
Στην συγκεκριμένη περίπτωση ο πελάτης είχε ήδη ηλεκτρονικό κατάστημα με open source λογισμικό Joomla. Δυστυχώς όμως ο μεγάλος όγκος πληροφορίας που είχε να καταχωρεί καθιστούσε δύσκολη τη διαχείριση περιεχομένου (οι ανάγκες του πελάτη ήταν η καταχώρηση 1000 προϊόντων το μήνα). Έτσι λοιπόν έπειτα από ενδελεχή ανάλυση με βάση τις ανάγκες του πελάτη αναπτύξαμε το eshop και σε συνεργασία με την Exelixis Software έγινε η διασύνδεση του eshop με την εμπορική εφαρμογή. Αρχικά πήραμε την βάση του Joomla και την προετοιμάσαμε για εισαγωγή της πληροφορίας που είχε για καταχώρηση στο SMART (30000 προϊόντα και αρκετές χιλιάδες πελάτες) και κατόπιν η πληροφορία αυτή εισήχθει στο Eshop. Ουσιαστικά ο πελάτης διαχειριζόταν το 90% της εμφανιζόμενης πληροφορίας του eshop μέσα από την εμπορική εφαρμογή του. Το υπόλοιπο 10% αφορούσε την ανάρτηση banners και εικόνων του slider του eshop αλλά και την δημιουργία εκπτωτικών κουπονιών σχετικά με διάφορες παροχές προς τους πελάτες του.
Σήμερα, το παραπάνω eshop, ένα χρόνο μετά από την λειτουργία του στην πλατφόρμα EasyAdmin έχει ήδη λάβει περισσότερες από 15000 παραγγελίες και διαχειρίζεται περισσότερα από 80000 προϊόντα.
Με το παραπάνω case study θέλουμε να τονίσουμε ότι μπορούμε να προσφέρουμε, σε συνάρτηση πάντα με τις δυνατότητες της εμπορικής εφαρμογής, ένα άρτιο λειτουργικό και ασφαλές eshop με μόνη σας γνώση την χρήση της εμπορικής σας εφαρμογής.
Δεν χρειάζεται να έχετε γνώσεις προγραμματισμού!
Δεν χρειάζεται να εκπαιδευτείτε στη χρήση του eshop*!
Το μόνο που χρειάζεται είναι να έχετε το δικό σας όραμα για επιτυχία. Εμείς θα σταθούμε δίπλα σας με σκοπό, τη δική σας επιτυχία!
*σε περίπτωση που λειτουργείτε μόνο eshop - χωρίς εμπορική εφαρμογή - η εκπαίδευση στην χρήση του eshop είναι εύκολη και κατανοητή.
Εάν έχετε μία επιχειρηματική ιδέα, εμείς είμαστε εδώ να σας βοηθήσουμε να την υλοποιήσετε. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να επικοινωνήσετε μαζί μας!